De câte Nu-uri ai nevoie?

De exemplu, într-un job de vânzări în care rata de succes e de 10% (doar un prospect din zece devine client) a aduna 10 refuzuri și niciun „Da” nu e un capăt de lume. Dimpotrivă.

Să spunem că ținta e să semnezi cu 10 clienți. O rată de succes de 10% ne spune că pentru a-ți atinge obiectivul e nevoie să te întâlnești cu 100 de clienți potențiali, dintre care până la urmă te vor refuza 90. Prin urmare, când ai primit 10 refuzuri ești încă departe de obiectivul final, care e de 90 de „Nu”-uri.

10 „Nu”-uri din 100 de prospecți nu înseamnă automat că i-ai ratat pe acei 10 care ar fi trebuit să-ți devină clienți. Cele 10 refuzuri pot fi și semnul descoperirii primilor prospecți din lunga listă a celor 90 care urmează să-ți spună „Nu” de acum înainte.

Cea mai gravă urmare a eșecurilor e că, fiind greu de digerat, ne abat atenția de la situația de ansamblu. În brațele nereușitei e greu să ne amintim că eșecul e parte din plan. Că avem nevoie să încercăm multe moduri în care să nu facem lucrurile înainte de a descoperi cum anume trebuie să le facem.

Ca să-ți faci viața mai ușoară, data viitoare când primești un „Nu” întreabă-te dacă nu cumva ți-era necesar.